ניהול ממשקי דיירים

ניהול ממשקי דיירים

מממשקי דיירים

ניהול ממשקי דיירים בפרויקטים של בניה בישראל הופך כיום לשירות הכרחי ונדרש ע"י הלקוח הפונה לרכוש דירה חדשה. זהו גם אינטרס מובהק של היזם או הקבלן לספק מערכת מקצועית שתהווה את הקשר מול רוכשי הדירות ובכך תייצר מעטפת הנותנת את השירות הכולל לדייר ולמעשה מהווה חלק מהשירות אותו מספק היזם לקונה כחלק מהפרויקט ויוקרתו.

ניהול ממשקי דיירים הינו תהליך מורכב ומתמשך, המתרחש מרגע רכישת דירה על ידי הלקוח ועד שלב מסירת הדירה לדייר.

 

לרוב כאשר לקוח רוכש דירה חדשה בפרויקט הוא אינו מעוניין להיצמד לתכנון הדירה בהתאם לתכנית הסטנדרטית של  הפרויקט ומבקש לבצע שינויים תכנוניים בפנים הדירה, החל מחלוקת החלל מחדש, דרך  תוספות חשמל ואינסטלציה  ועד לבחירת חומרי הגמר לדירה.

על מנת שיתאפשר להעניק שירות מקצועי מסוג זה לכל דיירי הפרויקט ובו זמנית לוודא שביצוע העבודות בשטח לא יתעכב ויעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו,  מתוזמן תהליך בניית הדירה  עם תכנון השינויים מתאם  שינויי דיירים האמון על כל מערך "שינויי הדיירים".

 

תהליך ביצוע שינויים בדירה כולל את השלבים הבאים :

 

א.    פגישות מול הדיירים-

ביצוע פגישת היכרות אישית עם כל דייר ודייר. מתן הסבר מקיף על הפרויקט, תכניות הסטנדרט והליך שינויי הדיירים. בפגישה הראשונית, הדיירים מקבלים דפי מידע אודות תהליך השינויים, בחירת חומרי הגמר אצל הספקים השונים, לוחות הזמנים של הפרויקט וכן מחירון שינויי דיירים.

לבחירת הדייר קיימים 3 מסלולים אופציונליים לביצוע הדירה:

 

1.    דירת "סטנדרט"- ביצוע הדירה בהתאם לתכנית המכר של אדריכל הפרויקט.

 

ב.    תהליך תכנון  שינויים בדירה –  ביצוע שינויים מבניים בדירה לפני יציקת הקומה. בבחירת האופציה הנ"ל, על מתאם השינויים לתכנן מול הדיירים את השינויים בדירה.

 

בניית פרוגרמה מסודרת על ידי בחינת הצרכים של הדיירים, החלומות שירצו להגשים בדירתם, תוך התייחסות מתמדת למגבלות התכנוניות של הפרויקט והצמדות למערכות הקיימות בבניין. כמו כן, לדאוג לכך שהדיירים יבצעו הזמנות חומרי גמר לדירה.

 

2.    בחירת חומרי גמר-

יזמים וקבלנים רבים בוחרים להעניק ללקוחותיהם גם שירותי ליווי בבחירות חומרי הגמר לדירה. במקרה שהדייר בחר לבצע דירה בהתאם למפרט הסטנדרט, קיים מגוון רחב של דגמים במסגרת המפרט הסטנדרטי ומס' ספקים שונים לכל פריט, דבר היוצר בלבול רב בקרב הלקוחות ומקשה על ביצוע הבחירה. יש לבחור בין כלים סניטריים, ריצופים וחיפויים, ארונות מטבח, שיש, דלתות, נגרות וכו', הליך שלוקח זמן ומשאבים רבים, על אחת כמה וכמה כאשר הדייר בוחר לשדרג את הפריטים ולבחור בהתאם לתכנון החדש של דירתו. שירות ליווי לדייר בביצוע הפגישות אצל הספקים השונים לצורך קידום בחירת החומרים וביצוע הזמנות מלאות התואמות לתכניות הינו שירות הכדאי הן ללקוח והן ליזם והקבלן המבצע, שעיקר מצוקתם מתבטאת בעמידה בלוחות הזמנים של הפרויקט.

 

3.    שרטוט סט תכניות שינויים מלא לביצוע-

מתאם השינויים יכין סט תכניות בתכנת הכולל: תכניות בניה, מיזוג, אינסטלציה, חשמל, ריצוף ופריסות חדרי רחצה. יש לדאוג כי התכניות יקבלו את אישור הדיירים באמצעות חתימה על גבי התכניות. הגשת התכניות במועד שיקבע בהתאם ללו"ז של הפרויקט, לצורך ביצוע בשטח.

 

4.    תמחור השינויים-

השלב האחרון לפני תחילת ביצוע העבודות בדירה הינו תמחור השינויים לדייר. כל פרויקט כפוף למחירון שינויים בחוזה, בדרך כלל נצמדים למחירון "דקל" שינויי דיירים המתעדכן כל רבעון

מתאם השינויים מבצע את תמחור השינויים בכפוף למחירון השינויים של הפרויקט ודואג לאישור ע"י הדייר והסדרת התשלום עבור השינויים בהתאם.

 

5.    הגשת תיק דייר מלא לביצוע-

השורה התחתונה בכל מערך שינויי הדיירים הוא קבלת סט תכניות מלא וחתום ע"י הדיירים + הזמנות מלאות של חומרי הגמר, במועד שיקבע בהתאם ללו"ז של הפרויקט, לצורך ביצוע בשטח.

 

לשירות ניהול ממשקי הדיירים יתרונות רבים הן מצד הלקוח והן עבור היזם/הקבלן:

 

•    תהליך עבודה מובנה המאפשר עמידה בלו"ז של הפרויקט: יישום מדויק של שינויי הדיירים ותיאום באספקת חומרי הגמר, מאפשר עמידה בלוחות הזמנים וחוסך הוצאות רבות ומיותרות.

•    חסכון בזמן לקבלן וליזם: התקשרות הלקוח מול מתאם/ת השינויים וכן קבלת תיק דייר מוכן לביצוע, חוסכים זמן ומשאבים רבים הן לקבלן והן ליזם.

•    תדמית ומוניטין: ליווי אישי לדייר, תוך הקפדה על שביעות רצון גבוהה ביותר , תורמת לתדמיתך כקבלן וכיזם.

•    שיפור חווית קנית הדירה בקרב הלקוח: הענקת יעוץ אישי והכוונה מקצועית המבטיחים כי הדירה החדשה תתאים באופן מיטבי לצורכי הלקוחות. מתן מענה אישי וזריז ללקוח בכל הנוגע לבחירת חומרי הגמר, עלות השינויים המתוכננים ותיאום בין הספקים השונים, תוך שימת הדגש על קידום הליך התכנון והביצוע בשטח.

© כל הזכויות שמורות ל- מימד ישראל.

Developed By - Wapps

אנחנו פה בשבילך

נציג שירות זמין לשיחה: מאיה