BIM סופרפוזיציה

BIM סופרפוזיציה

BIM סופרפוזיציה – מהפכה בניהול הבניה על ידי מידול ואינפורמציה.

מהו תהליך ביצוע BIM או סופרפוזיציה ?
"מידול האינפורמציה של המבנה" –( Building Information Modeling BIM-) – זהו מונח מוכר בעולם הבניה בעשור האחרון, אשר מציין דרך חדשה בתהליכי תכנון, ביצוע וניהול של נכסים בנויים, אשר הופכת על פיהם את הרגלי העבודה של כל בעלי המקצוע המעורבים בענף הבנייה.

שיטת זו של סופרפוזיציה ב-BIM כוללת בתוכה את כל המרכיבים והתהליכים של ניהול פרויקט, על בסיס של הצגה דיגיטלית של מכלול התכנוני של הפרויקט. ה״פרויקט״, יכול להיות מכל סוג שהוא ובכל סדר גודל" החל מחלל בבניין קיים, בית, מבנה מגורים, משרדים, שכונה ועוד… – כל זאת, גם אם מדובר בבנייה חדשה, בשיפוץ, שיקום או תחזוקה של מבנים קיימים..

מה נהוג כיום ומה הבעייתיות :
בשרטוט המסורתי, כל צורה תלת מימדית מתוארת מחדש בכל מבט (לפחות 3 שרטוטים נחוצים על מנת לייצג כל מרכיב בבניין ובכל קנה מידה של מסמכים) ועם כל שינוי בה יש לחזור על אותן הפעולות.
ריבוי הפעולות החזרתיות מעלה את הסיכוי לטעות אנוש ומכביד על תהליך התיאום בין היועצים המעורבים בפרויקט החל משלב התכנון ועד שלב הביצוע.
עם התקדמות הפרויקט, ניהול הנתונים במחשב נהייה מסורבל עקב הצורך לנהל מקורות מידע מרובים לכל מרכיב וחוסר ייחוס יחיד. כל שלב של שינוי בתכנון או התקדמות ברמת הפירוט שלו מצריך לעבור על כל השרטוטים, לתקן או ליצור אותם מחדש ובזאת להכפיל את מספר הקבצים.
כלי התכנון והשירטוט בתוכנות הקיימות עד עתה הם ״גנריים״ וכוללים משטחים, גופים, צורות, "בלוקים", אך אינם מותאמים לשפה המרחבית המקובלת במקצועות הבניין.
האפשרות הקיימת לאפיון חלקי בניין רק בעזרת שכבות מצריך ארגון קפדני ואישי, כך שאין וודאות לתיאום בין כל המשתתפים בתהליך התכנון. משמע אין גוף שמרכז ומתכלל את היועצים וכל אחד למעשה לנפשו …

אז מה סופרפוזיציה או BIM עושים ?
טעות שכיחה היא לחשוב ש-BIM זו תוכנה מסוימת, אך למעשה המשמעות האמיתית של המונח היא שיטת עבודה ותהליכים מתוכננים, במסגרת מערכת משולבת, אשר מאפשרת שיתוף אינפורמציה בין הגורמים המעורבים.

מה כוללת השיטה ?
א. תכנון מקדים של תהליכי העבודה (״BIM Protocole״)
ב. לימוד ורכישת תוכנה ייעודית לתכנון ״תואמת BIM", בהתאם למקצוע המתכנן:
תצורה בתלת ממד הכוללת כלים לתכנון (פרמטרי) המקבילים למרכיבים הפיזיים של המבנה ומאפשרת ״לבנות״ את הייצוג הדיגיטלי של הפרויקט לפני שהוא מוקם בשטח. אנחנו בחברת מימד משתמשים בתוכנה לאדריכלים Archicad Revit
ד. עבודת צוות – בחברת מימד האחראים על תאום התכנון וסופרפוזיציה עברו הכשרה ייעודית וניגשים לקורסי העשרה מדי פעם
ה. לאחר התכנון נדרש תיאום עם שאר הגורמים המעורבים בפרוייקט ואנו מקימים צוות ייעודי לפרויקט :
– [מלווה צמוד למנהל הפרויקט (״BIM Manager ״) – מטעם קבוצת מימד פתרונות ניהול  .
– תיאום ובקרת איכות המודל והמסמכים הנילווים – בקרה וניהול תוכניות

מהי שיטת העבודה שלנו ?
בניגוד לתכנות הדמיה תלת ממדית קיימות (כדוגמת Sketchup, Rhino, 3DS Max וכדומה) המתבססות על כלים צורניים (מישטחים, גופים, קווים, טקסטורות), בתכנות ה-BIM עובדים עם "כלי בניין": קירות, חלונות, עמודים, צנרת וכדומה. המודל ניבנה אך ורק בעזרת כלים אלו, ומכאן נובעים היתרונות המרובים של אימוץ שיטת העבודה ב-BIM :
1. העבודה עם התכנה מותאמת להליך החשיבה של המתכנן: בונים את המבנה רק פעם אחת עבור אלטרנטיבה מסויימת, תוך שימוש בכלים הקיימים. המתכנן מתרכז בחללים עצמם ובמכלול הפרויקט ולא באמצעים הגרפיים לייצוגם, כיוון שהם כלולים כבר בהגדרת הכלי שהוא בוחר. לדוגמא:
כל אובייקט "חלון" על סוגיו, מכיל את הייצוגים הגראפיים שלו בתלת ממד ובדו ממד (תכנית, חזיתות, חתכים) ובדרגות פירוט שונות בהתאם לקנ"מ של המיסמך להפקה.
המשתמש רק צריך להחליט באיזה "חלון" לבחור והתכנה תציג אוטומטית את האפשרות המתאימה למבט ולשירטוט. כמו כן, ההתנהגות של הכלי בהקשר שלו במודל מוגדרת מראש, ולכן אובייקט מסוג "חלון" יוכל להיכלל רק בתוך קיר ויחורר את הקיר אוטמטית, עם הצבתו.
2. לכל אובייקט קיים ייחוס אחד ויחיד בפרויקט, אשר מאפשר לזהותו ולמקמו במבטים השונים, לאורך כל שלבי התכנון ובכל תוכנה ״תואמת BIM".
3. בנוסף למידות ותכונות ויזואליות (חומרים, צבעים ועוד), ניתן להוסיף לאובייקט כל סוג של אינפורמציה ללא הגבלה, כגון : שם היצרן, שם המוצר, מיספר קטלוגי, עמידות באש, תאריך תפוגה, תו תקן וכדומה. 5. כל המרכיבים, מתוקף היותם מזוהים ומאופיינים, מאפשרים לנצל את המידע הגלום בהם, לבצע חישובים, ניתוחים ואיבחונים שונים ולהפיק מהם דו״חות באופן אוטומטי חישובי שטחים, נפחים, כמויות ומחירים, ואפילו חישובים אקלימיים ועוד..
4. ארגון הנתונים ותהליכי העבודה בתוך התכנה מקבילים לתהליכי התכנון וניהול הפרויקט. התכנון נעשה במספר ממדים וברמות פירוט שונות בהתאם לשלב הפרויקט:
א. דו מימד לשרטוט פרטים (קשורים לאובייקט המוביל) ולהפקה אוטומטית של תכניות.
ב. תלת מימד, לייצוג קרוב ביותר למציאות של מרכיבי הבניין ובאופן ייחודי.
ג. גאנט תהליכי המאפשר לתכנן את שלבי הביצוע.
ד. – עלויות – המחיר, מאפשר תכנון ושליטה על העלויות בכל שלב של הבנייה.

התוצר הסופי המתקבל מחבילת השירות BIM ובסופרפוזיציה של חברת מימד :

  • תכנון מקיף של הפרויקט ברמת היועצים ומניעת התנגשויות , ניקוי כל אי ההתאמות .
  • תוכניות עבודה מושלמות לאחר תיקון טרום תחילת עבודה .
  • כתב כמויות לפרויקט ברמת דיוק גבוהה .
  • קידום עד מתן היתר , תוכנית אדריכלית להגשה כולל הגשה להג"א .

קבוצת מימד פתרונות ניהול  מביאה את הקידמה אליכם וחוסכת לכם כסף רב בתכנון מראש ובבניה נכונה ויעילה .
לפרטים וקבלת הצעת מחיר :

 

קבוצת מימד פתרונות ניהול 

 מחלקת תכנון ובקרה 

ווצאפ עסקי /פאלפון ישיר 

05239410044

© כל הזכויות שמורות ל- מימד ישראל.

Developed By - Wapps

אנחנו פה בשבילך

נציג שירות זמין לשיחה: מאיה
מאיה: שלום ... אני זמינה לשוחח איתך טלפונית מאיה: אני מבינה שאתה מתעניין באחד משירותינו ... מאיה: הכנס את השם המלא ואת מספר הטלפון שלך ואחזור אליך.

דילוג לתוכן