ניהול ופיקוח בבנייה – הצלחתו של פרויקט תלויה בזה !

ניהול ופיקוח בבנייה – הצלחתו של פרויקט תלויה בזה !

ניהול ופיקוח בבנייה 

 

בכל פרויקט בנייה ישנו מפקח בנייה האחראי על ניהולו.

 

למפקח הבנייה תפקיד מכריע בקבלת ההחלטות, עליו ליצור קשר עם אנשי המקצוע ולתאם בין כל הגופים הקשורים לבנייה, הפרטים והציבוריים כאחד.

 

חלק מתפקידו של מפקח הבנייה הוא לדאוג לעמוד בתקציב הפרויקט ובזמן שנקבעו ולחסוך הוצאות מיותרות במהלך הבנייה.

 

תכנון נכון של פרויקט הבנייה הינו בעל חשיבות עליונה ומהווה את הבסיס הטוב ביותר לשם ניהול ופיקוח פרוייקטים בבניה, מטרתו לנצל בצורה יעילה ביותר את המרחב הנתון , עליו לדאוג בשלב זה לשיתוף הפעולה הטוב ביותר בין כל הגורמים הקשורים לבנייה ולעבודת צוות נכונה ופורה בין אנשי הצוות השונים .

 

המטרה הסופית היא לספק תוכנית עבודה מסודרת עם כמה שפחות תקלות ובעיות במהלך הבנייה ומכאן תפקידו הכל כך מכריע וחשוב של מפקח הבנייה.

 

פרויקט בנייה לכשעצמו הוא פרויקט מורכב ומכאן יש לוודא לכל אורך הדרך כי הכל מתבצע כראוי , חלק מתפקידו של מפקח בנייה הוא יכולת עמידה מול לחצים שונים , בעל יכולת לדבר ולגשר בין כל הגורמים ובעצם חייב להיות בעל שפה משותפת עם שאר בעלי המקצוע על מנת שיוכלו לעבוד יחד.

 

כפועל יוצא מעבודתו אחראי המפקח לניהול עבודת הקבלנים בהתאם לתוכניות, למפרטים ולהוראות המתכננים, תפקידו גם לפקח על טיב החומרים בהם נעשה שימוש בפרויקט.

 

במהלך הבנייה יתכנו ליקויים מסוימים, חשיבות המפקח היא באיתורם ותיקונם של הליקויים.

 

סיום פרויקט הבנייה מוגדר בשלב בו מוגש טופס 4, טופס המהווה בקשה לאישור התחברות לתשתיות חשמל, מים וטלפון.

 

מנהל הפרויקט בבניה כמו המפקח חייב להיות איש מקצוע מובהק.

כישוריו חייבים להיות ניהוליים, ארגוניים, יכולת לזהות בעיות ולמנוע אותן ויחד עם זאת לטפל במשברים לפניי שהם מתפתחים למצבים בלתי הפיכים.

 

פיקוח בנייה נכון יהיה חייב לכלול את הבדיקות הבאות, פיקוח על תהליך התכנון, פיקוח על הביסוס, פיקוח על ביצוע השלד, הכנת תשתיות חשמל, אינסטלציה, גז ומיזוג אויר.

 

מפקח הבנייה אמור לייצג את האינטרסים של הלקוח ולכן הוא נשכר ישירות על ידי הלקוח ולא על ידי הקבלן או אחד מאנשי המקצוע המעורים בפרויקט.

 

בשורה התחתונה פיקוח הבנייה מבטיח את איכותה.

 

 

 

להצעת מחיר ומידע נוסף מוזמנים ליצור קשר 

מיה מילשטיין

מנהלת שיווק, מכירות ושימור לקוחות

0523910044

[email protected]

 

© כל הזכויות שמורות ל- מימד ישראל.

Developed By - Wapps

אנחנו פה בשבילך

נציג שירות זמין לשיחה: מאיה
מאיה: שלום ... אני זמינה לשוחח איתך טלפונית מאיה: אני מבינה שאתה מתעניין באחד משירותינו ... מאיה: הכנס את השם המלא ואת מספר הטלפון שלך ואחזור אליך.

דילוג לתוכן