5 דברים – שחשוב לבדוק בדרך לדירה חדשה

5 דברים – שחשוב לבדוק בדרך לדירה חדשה

5 דברים שחשוב לבדוק בדרך לדירה חדשה

 

בואו נדבר על ההחלטות שנוגעות לתכנון פנים הדירה. רגע לפני שאתם חותמים על החוזה ונכנסים לדירתכם החדשה, קבלו 5 סיפורים אישיים ו-5 טיפים שיהפכו אתכם לרוכשים מאושרים יותר


אחרי שההחלטה לקנות דירה התקבלה, הגעתם לשלב התכנון הפנימי של הדירה.

בהתאם לצרכים ולדרישות של כל משפחה כדאי (לכל משפחה צרכים שונים, לכן) לערוך תכנון מוקדם של חללי הדירה השונים – החדרים והמיקומים שלהם בבית. תכנון כזה יתרום רבות ליצירת חיים נוחים, הרמוניים ונעימים לדיירים שחולקים את הבית.

הפעם אני מביא את סיפורן של 5 משפחות שונות, בסיטואציות שונות, בתקווה שגם אתם תוכלו להיעזר במידע שאספנו עבורכם, בבואכם לרכוש את הבית החדש שלכם

חדר הילדים – קרוב לחדר ההורים או רחוק ממנו?

תמי ואוהד הם הורים לתאומים, עומר ונדב, בני ה-16. בעוד ההורים הולכים לישון מוקדם ומשכימים קום, ילדיהם הם ציפורי לילה ומבלים בחדרם עד השעות הקטנות של הלילה. עומר ונדב גם מארחים חברים ואת בנות הזוג שלהם. כמתבגרים אופיינים, עומר ונדב אוהבים לבלות עד שעות הלילה הקטנות ומבקשים פרטיות מההורים, בכל הזדמנות אפשרית.

מיקום חדרי הילדים הוא בראש ובראשונה שיקול שקשור לגיל הילדים המתגוררים בבית. הורים עם ילדים קטנים, ובמיוחד תינוקות, יעדיפו מן הסתם להיות קרובים אליהם. כשתינוק בוכה – צריך לשמוע אותו ולגשת אליו, כשהילד צריך פיפי בלילה ורוצה ליווי – כדאי להיות קרוב אליו. לעומת זאת, ככל שהילדים מתבגרים הם ירצו באופן טבעי פרטיות. לעיתים, גם עבור ההורים שלפעמים מתקשים להתמודד עם הרעש ואי הסדר בחדריהם של המתבגרים הצעירים עדיף להיות מרוחקים מהם. לכן, כדאי למקם את חדרי המתבגרים בחלק המרוחק יותר של הדירה ועדיף ליד דלת הכניסה, כך שלא יעירו את שאר בני הבית כשהם חוזרים מבילוי בשעות מאוחרות במיוחד.

גישה אל מרפסת השירות – מחדר האמבטיה או מהמטבח?

שרון וירון לב הם הורים ל-4 ילדים בני 4 עד 12, והבית שלהם תמיד הומה: אין שעה כמעט בה מישהו לא נמצא באיזור המטבח. חדר השירות של המשפחה כולל את כל כלי הניקוי והאביזרים, בצד מכונת הכביסה ומייבש הכביסה. אבל למה הם לא מיקמו אותו בעצם באמבטיה?

נהוג לחשוב שחדר השירות, בו מצויים מכונת הכביסה ומייבש הכביסה, אמור להיות צמוד לחדר האמבטיה שבו בדרך כלל ממוקם סל הכביסה. אבל האמת היא שאת רוב זמננו בבית אנחנו מבלים במטבח או בסלון. חדר שירות אשר ממוקם בקרבת המטבח יהיה זמין ויעיל מאוד בבית בו מתגוררים יותר מ-3 אנשים וזקוקים לציוד שנמצא בחדר זה. בבית משפחת לב מתגוררים בסך הכל 6 בני אדם שאוכלים, שותים ומסתובבים באיזור המטבח.

מיקום חדר השירות, שבני הזוג בחרו למקם בצמוד למטבח, התברר כיעיל, נוח ומקל על החיים.

חדר ארונות או ארון מובנה בחדר השינה?

אליאנה היא אשת קריירה מצליחה עם התמכרות אחת ויחידה: שופינג. כמות הנעליים והבגדים שלה לא הייתה מביישת גם את שרה ג’סיקה פרקר. עכשיו, כשילדיה של  אליאנה כבר בוגרים ויצאו מהבית, היא עוברת לדירה חדשה ומתלבטת אם להקצות חדר שלם לגרדרובה שלה.

חדר ארונות הוא לפעמים יותר סמל סטטוס מאשר צורך אמיתי, פרקטי ושימושי בכל בית. אם יש לכם אפשרות פיזית בדירה ואתם באמת צריכים חדר לאיחסון – לכו על זה. אבל אם חדר הארונות מגיע על חשבון שטח חדר השינה – חבל לבזבז שטח יקר ופרקטי באמת. ארון מובנה לאורך קיר חדר השינה הוא גם פונקציונלי וגם ייתן לחדר השינה תחושה מרווחת יותר.

במקרה של אליאנה, ההתלבטות נפתרה בהחלטה להקצות חדר שלם לבגדים ולנעליים שלה. “הגעתי למצב בחיים בו אני יכולה להרשות לעצמי”, היא אמרה בחיוך. האמת? צודקת!

חדר עבודה או פינת עבודה?

עופר עובד במקצוע הכי מגניב לטענתו: עורך סרטים עצמאי. הוא עובד מהבית בעיקר בלילות. כדי לעבוד מהבית בנוחות ולא להפריע לשכנים, הוא חיפש פתרון בתכנון הדירה וחדריה.

 

אם אתם עובדים מהבית, עליכם לבדוק מהם הצרכים והדרישות המקצועיות שלכם. אם העבודה מהבית כוללת בעיקר מענה למיילים ומעבר על חומרים מקצועיים, אפשר לארגן פינת עבודה נוחה ופרקטית באחד החללים הציבוריים בדירה. אך אם סוג העבודה מצריך ריכוז ושקט, או אם העבודה שלכם כוללת רעש שעשוי להפריע לשאר בני הבית או אפילו לשכנים, כדאי לבחור בחדר פנימי בדירה ולהפוך אותו לחדר עבודה.

לאכול במטבח או בשטח ייעודי?

דניאלה ודרור הם אנשי קריירה עסוקים שסופי השבוע שלהם מוקדשים לאירוח החברים לסעודות גורמה, שהם מבשלים במו ידיהם, בהשראת מיטב המסעדות המובילות.

מטבח שאפשר לאכול בו או פינת אוכל ייעודית  – מה מתאים לך יותר? אם אתם מרבים לבשל ולארח אנשים רבים, והאוכל הוא חלק מהלייף סטייל שלכם, כולל השולחן הערוך למשעי, כנראה שפינת אוכל ייעודית היא הבחירה הנכונה עבורכם. אבל אם בבית שלכם בקושי מבשלים או יושבים לאכול ביחד – חבל לבזבז את השטח היקר של חדר האוכל, ואפשר להסתפק במטבח Eat In…

במקרה של דניאלה ודרור, לעומת זאת, חדר אוכל היה אך מתבקש. חדר האוכל שלהם יימצא בשימוש קבוע והם רק

מחכים כבר לארח כיד המלך את בני המשפחה והחברים האהובים באיזור שמוקדש למטרה זו.

© כל הזכויות שמורות ל- מימד ישראל.

Developed By - Wapps

אנחנו פה בשבילך

נציג שירות זמין לשיחה: מאיה
מאיה: שלום ... אני זמינה לשוחח איתך טלפונית מאיה: אני מבינה שאתה מתעניין באחד משירותינו ... מאיה: הכנס את השם המלא ואת מספר הטלפון שלך ואחזור אליך.

דילוג לתוכן